ამაში არაფერია საგანგაშო, რადგან იმ შემთხვევაში თუ ტექინსპექტირება პირველივე ცდაზე ვერ გაიარეთ, 30 კალენდარული დღე გაქვთ (კალენდარული ნიშნავს შაბათ-კვირებისა და დასვენების დღეების ჩათვლით 30 დღეს) ხარვეზების გამოსასწორებლად (ამ პერიოდში პატრული ვერ დაგაჯარიმებთ).
განმეორებითი ტექნიკური ინსპექტირება უფასოა და შეიძლება ჩატარდეს ჩვენივე კომპანიის ნებისმიერ ფილიალში მხოლოდ იმ პარამეტრებზე, რომლებზეც ხარვეზები გამოვლინდა.
თუ განმეორებითი ტექინსპექტირებისთვის სხვა კომპანიას მიაკითხავთ, მოგიწევთ თანხის ხელმეორედ სრულად გადახდა და ინსპექტირებაც ყველა პარამეტრზე ჩატარდება.
მას შემდეგ, რაც მიიღებთ შესაბამის რეკომენდაციას, აუცილებელია თავიდან (ხარვეზების გამოსწორების შემდეგ) გაიროთ ტექინსპექტირება (ეს ინსპექტირება ტარდება საერთო წესით, საფასურის გადახდა ხდება სტანდარტულად)
დიახ, შესაძლებელია. ამ პიროვნებამ აუცილებელია თან იქონიოს ავტომობილის ტექპასპორტი ან შესაბამისი ასლი. თუ თქვენი ავტომობილი აირზე მუშაობს, საჭირო იქნება აირის სისტემის გამართულობის ასლი.
ავტომობილი ტექინსპექტირებას ვერ გაივლის თუ ხელსაწყოების დაფაზე (ე.წ. „ტორპედო, პრიბორი“) გაუმართაობის ინდიკატორი (ე.წ. „დაჩიკი“) ანთებს. ეს იმის მანიშნებელია, რომ ავტომობილს ტექნიკური პრობლემა აქვს, ან ინდიკატორია მწყობრიდან გამოსული.
მინამწმენდების არეაში დაუშვებელია ბზარების ან და ლაქების არსებობა. 2020 წლის 14 სექტემბრიდან, ავტოსატრანსპორტო საშუალების საქარე მინაზე დასაშვებია წერტილოვანი დაზიანებების არსებობა, სადაც ამ დაზიანების დიამეტრი არ აღემატება 5 მილიმეტრს. რაც იმას ნიშნავს, რომ ეს დეტალი აღარ ითვლება ხარვეზად და მისი გამოსწორება აღარ არის სავალდებულო მომდევნო ტექინსპექტირებამდე.
ხარვეზის ხარისხი ინსპექტირების ცენტრში დგინდება, უმჯობესია ჩვენს ნებისმიერ ფილიალში მოიყვანოთ ავტომობილი ადგილზე რომ შეფასდეს დაზიანების ხარისხი.
ფარების უქონლობის ან დაზიანების შემთხვევაში თქვენი ავტომობილი ვერ გაივლის ტექინსპექტირებას, რადგან ღამით მოძრაობისას ფარებზეა დამოკიდებული რამდენად კარგად დაინახავთ გზას. გაბზარული, გატეხილი ან სხვაგვარად დაზიანებული ფარი ამცირებს ხილვადობას და საფრთხეს გიქმნით თქვენც და სხვებსაც.
ვიზუალური შემოწმებით შეუძლებელია იმის დადგენა, თუ რამდენად აკმაყოფილებს გამონაბოლქვი კანონით დადგენილ ნორმებს. თუმცა, ვიზუალურაი შემოწმებისას შავი, ნაცრისფერი ან ლურჯი ფერის შემთხვევაში დახარვეზდება, თეთრის - არა.
დაუშვებელია სარკეებზე ბზარებისა და ლაქების არსებობა, ამიტომ, ტექინსპექტირებაზე მოსვლამდე გამოასწორეთ ეს ხარვეზი და შემდეგ მობრძანდით.
მძღოლის სავარძელი უნდა იყოს საიმედოდ დამაგრებული და რეგულირების მექანიზმი მუშაობდეს გამართულად.
სხვა სავარძლები უნდა იყოს საიმედოდ დამაგრებული და გამართულ მდგომარეობაში.
უსაფრთხოების ღვედის საკეტი და ამომწევი არ უნდა იყოს დაზიანებული და გამართულად უნდა ფუნქციონირებდეს, ღვედი იცავს მძღოლის და მგზავრების უსაფრთხოებას ავტოსანტრანსპორტო შემთხვევის (ავარიის) დროს. ასე რომ ღვედი გამართული უნდა იყოს.
განმეორებითი ინსპექტირება უფასოდ მხოლოდ 30 კალენდარული დღის განმავლობაში ხორცილდება. ამიტომ, ეცადეთ 30 დღის განმავლობაში მოხვიდეთ განმეორებით ვიზიტზე.
სრულ შემოწმებას დაახლოებით 15-20 წუთი დასჭირდება.
გამაფრთხილებელი სასიგნალო მოწყობილობა უნდა იყოს გამართული და სათანადოდ ფუნქციონირებდეს, თუმცა არსებობს რიგი გამონაკლისებიც; მაგალითად ე.წ ძრავის ჩეკი, დასაშვებია. თუმცა, გამონაკლისებთან დაკავშირებული ინფორმაციის მისაღებად, უმჯობესია დაგვირეკოთ ან ადგილზე გაიაროთ კონსულტაცია.
მინამწმენდების არეაში დაუშვებელია ბზარების ან და ლაქების არსებობა. 2020 წლის 14 სექტემბრიდან, ავტოსატრანსპორტო საშუალების საქარე მინაზე დასაშვებია წერტილოვანი დაზიანებების არსებობა, სადაც ამ დაზიანების დიამეტრი არ აღემატება 5 მილიმეტრს. რაც იმას ნიშნავს, რომ ეს დეტალი აღარ ითვლება ხარვეზად და მისი გამოსწორება აღარ არის სავალდებულო მომდევნო ტექინსპექტირებამდე.
ხარვეზის ხარისხი ინსპექტირების ცენტრში დგინდება, უმჯობესია ჩვენს ნებისმიერ ფილიალში მოიყვანოთ ავტომობილი ადგილზე რომ შეფასდეს დაზიანების ხარისხი.
ტაქსები ტექინსპექტირებას გაივლიან 1 წლის შემდეგ გამოშვების თარიღიდან - 6 თვეში ერთხელ; სასწრაფო დახმარების ავტომობილები კი წელიწადში ერთხელ.
პირველ რიგში, შესაბამის ცენტრში შეამოწმებინებთ გაზის სისტემას, შემდეგ კი წარმოადგენთ სისტემის გამართულობის სერტიფიკატს გრინვეიში.
თუ ავტომობილი საქართველოში პირველად რეგისტრირებულია (განბაჟებულია) 2020 წლის 1 აპრილის შემდეგ, ამ შემთხვევაშია სავალდებულო კატალიზატორის არსებობა თუ ქარხნულად აქვს გათვალისწინებული, ხოლო 2020 წლის 1 აპრილამდე რეგისტრირებული ასეთი ავტომობილები ამ დეტალის გარეშეც გაივლიან ინსპექტირებას, მთავარია დააკმაყოფილონ გამონაბოლქვის ნორმები, რომლებიც აღნიშნული ავტომობილებისთვის შემოწმების ორივე პუნქტზე, ძრავის უქმ სვლაზე და მაღალი ბრუნთა რიცხვით (არანაკლებ 2 000 ბრ/წთ-ისა)– არის 0.7%.
როგორც მოგეხსენებათ, კატალიზური კონვერტორის (ე.წ. კატალიზატორის) დანიშნულებაა გამონაბოლქვში მავნე ნივთიერებების შემცირება.
თუ ავტომობილი საქართველოში რეგისტრირებულია 2020 წლის 1 აპრილამდე და მას საჭე უკვე გადატანილი აქვს, ის არ დახარვეზდება ამ მიზეზის გამო.
ავტოსატრანსპორტო საშუალებები, რომლებმაც პირველადი რეგისტრაცია გაიარეს 2020 წლის 1 აპრილიდან და ამის შემდეგ მოხდა მათზე საჭის გადატანა, ტექინსპექტორებას ვერ გაივლიან.
ასევე დახარვეზდება ის ავტოსატრანსპორტო საშუალებები, რომლებმაც 2020 წლის 1 აპრილიდან გაიარეს ტექინსპექტირება, ანგარიშში დაფიქსირდა მათი საჭის მდებარეობა და ამის შემდეგ მოხდა საჭის გადატანა.
ა) სატრანსპორტო საშუალების იდენტიფიკაცია;
ბ) სამუხრუჭო აღჭურვილობა;
გ) საჭით მართვის სისტემა;
დ) ხილვადობა;
ე) ფარები, შუქამრეკლები და ელექტრომოწყობილობა;
ვ) ღერძები, თვლები, საბურავები და დაკიდება;
ზ) შასი და მისი შემადგენლები;
თ) სხვა მოწყობილობები;
ი) უარყოფითი ზემოქმედება;
კ) დამატებითი ტესტირება მგზავრთა გადამყვან M2, M3 კატეგორიის სატრანსპორტო საშუალებებისათვის.